19 Aralık 2010 Pazar

Asure




Merhaba arkadaslar,
hemen hemen hepimiz asuremizi pisirdik... Allah kabul etsin...
bende uzun zamandan sonra gine asure pisirdim...
Herkesin kendine göre bir asure tarifi var, ve genelde göz karari hazirlanan bir tarif,
bende arsifimde bulunsun diye benim hazirladigim tarifi yaziyorum

Malzemeler:
  • 1,5 su bardagi asurelik bugday
  • yaklasik 1 su bardagi nohut
  • yarim su bardagi kurufasulye
  • yarim cay kasigi tuz
  • fistik
  • findik
  • kuru üzüm
  • 5-6 tane kuru kayisi
  • 1,5 su bardagi seker(arzuya göre miktari degise bilir)
üzeri icin:
  • tarcin
  • nar taneleri
  • iri cekilmis ceviz
Yapilisi:
  1. nohut, kuru fasulye ve bugdayi bir gece önceden yikayip, ayri kaplarda islatiyoruz
  2. nohut ve fasülyeyi ayri tencerelerde yumusayincaya kadar hasliyoruz
  3. bugdayi tencereye sicak su ekleyerek kaynatiyoruz (Dibini tutmasin diye devamli karistiriyoruz)
  4. bir süre sonra altini kisiyoruz,
  5. nohut ve fasulyeleri ekliyoruz (suyu azalinca kaynar su ekliyoruz)
  6. sekeri ilave ediyoruz, yaklasik 10- 15 dakika daha kaynatiyoruz
  7. üzüm ve kücük doranmis kaysilari ilave edip 5 dakika kaynatiyoruz
  8. diger malzemeleride ilave ediyoruz (arzuya göre malzemeler degise bilir)
  9. altini kapatip 10- 15 dakika demlendiriyoruz
  10. kaselere bosaltip üzerini ceviz, nartaneleri, tarcin....süsliyoruz


Sevim


12 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

Allah kabul etsin arkadaşım.aşure çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevimcim Allah kabul etsin..!
Sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Allak kabul etsin.Rengi süper,lezzetinden de şüphem yok! :)

Adsız dedi ki...

:) Ellerine sağlık..
Genelde gördüğüm tariflerde hiç pekmez yok, galiba bizim bu taraflara has içine pekmez koyupda pişirmek.
Bi yapamadık gitti şu pekmezi, sizlerin aşureleri ile gözümü doyuruyorum artık napalım :)
Afiyet bal şifa olsun inşallah..

Emel Kurt dedi ki...

selam Allah kabul etsin, aşure çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık, tadanlara afiyet şifa olsun, sevgiler.

Unknown dedi ki...

selam Sevimciğim
ellerine sağlık aşurenin görüntüsü süper lezzetli olduğu kesin şifa olsun
Rabbim tekrarını nasip etsin canım bereketiyle inşaallah
tam kızımın sevdiği gibi iç malzemesi ben kızım için yiyeceği kadarını ayırıp sonra kayısı,incir vs. gibi malzemeleri katıyorum yoksa yemez fıstığım:D
süslemen de şık olmuş
sağlıcakla kal

umutluhayat dedi ki...

allah kabul etsin.çok güzel olmuş.ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,ben de uzun zaman sonra bu yıl yaptım :)
Epeyce pratikmiş aslında,ertelememek gerekirmiş :)
Benim aşure bitti ama,şimdi senin bu şahane aşure tabağını görünce,kalan malzemelerle yenisi mi yapsam diye düşünmeye başladım :)
sanırım yapıcam :)
Afiyet,şifa olsun canım..
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim, Allah kabul etsin, afiyet sifa olsun insallah.... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

Baharcicegi dedi ki...

Allah kabul etsin canim evine bolluk bereket getirsin insallah

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

Allah kabul etsin canim.. cok lezziz görünüyor..sicacik sevgilerimle..

Fatma dedi ki...

sevimcigim ellerine saglik Allah kabul etsin gulum.asure harika gorunuyor.

sevgiyle kal tatlim.

Related Posts with Thumbnails